O co mogą się starać?
- odroczenie terminu płatności podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych na okres maksymalnie do 6 miesięcy;
- rozłożenie na raty płatności podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych, określając liczbę i wysokość rat (maksymalnie do końca 2020 roku).
Co musi zrobić?
Przedsiębiorca musi złożyć:
Wniosek o przyznanie ulgi uznaniowej (w uzasadnieniu wniosku należy wskazać m.in. ważny interes podatnika, tj. przede wszystkim w jaki sposób skutki epidemii wpłynęły na sytuację finansową i brak możliwości opłacenia należności w terminie, lub interes publiczny, które stanowią przesłanki do udzielenia ulgi)
Informację o uzyskanej pomocy de minimis lub jej braku - (załącznik nr 2)
Zaświadczenia o uzyskanej dotychczas pomocy publicznej (w tym pomocy de minimis) w roku 2020 oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat (tj. w 2018 i w 2019 roku)
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - (załącznik nr 3)
Sprawozdanie finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (np. zestawienie przychodów, rozchodów)
Dokumenty finansowe za I kw. 2020 roku lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej
- oraz w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą „Oświadczenie podatnika o jego stanie majątkowym”*
Wniosek podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym wraz z wymaganymi załącznikami Przedsiębiorca może złożyć w formie elektronicznej:
- poprzez skrzynkę podawczą ePUAP,
- drogą mailową: [email protected]
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?