Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co z tunelem Kolei Dużych Prędkości do Łodzi? Ministerstwo odpowiada posłance

Redakcja
Ministerstwo twierdzi, że budowa tunelu KDP nie zniszczy np. rezerwatu Polesie Konstantynowskie.

„W przypadku linii Y, pod uwagę brane są również rozwiązania koncepcyjne opracowane przed kilkoma laty w ramach studium wykonalności realizowanego przez PKP PLK” – uspokaja minister Horała.

 Jednak w dalszej części pisma do poseł Niemczyk tłumaczy, że nowy wariant KDPprzez Konstantynów Łódzki w porównaniu z tym z 2013 r. przez Retkinię daje możliwość włączenia Konstantynowa do systemu transportu kolejowego. Horała pisze, że tunel KDPw nowym wariancie rozpoczynałby się w rejonie ul. Saperów na Zdrowiu i byłby wiercony pod ulicami Konstantynowską i Zieloną, co minimalizuje problemy z własnością gruntów i kłopoty z pracami pod budynkami w Śródmieściu.

Zdaniem ministra skutki budowy tunelu będą niemal niezauważalne dla jakości życia w Łodzi. Pisze w liście:„Jako analogię można tu przedstawić infrastrukturę metra w Warszawie – tunele metra przebiegają w bezpośrednim sąsiedztwie cennych przyrodniczo i rekreacyjnie obszarów parkowych: Ogród Saski, park Krasińskich, park Żeromskiego. Podziemne tunele metra w żaden sposób nie pogorszyły walorów rekreacyjnych tych terenów. (...) Jeśli przedsięwzięcie w danym wariancie miałoby zagrażać środowisku, można spodziewać się, iż w decyzji środowiskowej najprawdopodobniej wskazany będzie do realizacji inny wariant.” wyniki zakończonych 10 marca konsultacji mają być znane dopiero za półtora roku.
Ministerstwo twierdzi, że budowa tunelu KDP nie zniszczy np. rezerwatu Polesie Konstantynowskie. „W przypadku linii Y, pod uwagę brane są również rozwiązania koncepcyjne opracowane przed kilkoma laty w ramach studium wykonalności realizowanego przez PKP PLK” – uspokaja minister Horała. Jednak w dalszej części pisma do poseł Niemczyk tłumaczy, że nowy wariant KDPprzez Konstantynów Łódzki w porównaniu z tym z 2013 r. przez Retkinię daje możliwość włączenia Konstantynowa do systemu transportu kolejowego. Horała pisze, że tunel KDPw nowym wariancie rozpoczynałby się w rejonie ul. Saperów na Zdrowiu i byłby wiercony pod ulicami Konstantynowską i Zieloną, co minimalizuje problemy z własnością gruntów i kłopoty z pracami pod budynkami w Śródmieściu. Zdaniem ministra skutki budowy tunelu będą niemal niezauważalne dla jakości życia w Łodzi. Pisze w liście:„Jako analogię można tu przedstawić infrastrukturę metra w Warszawie – tunele metra przebiegają w bezpośrednim sąsiedztwie cennych przyrodniczo i rekreacyjnie obszarów parkowych: Ogród Saski, park Krasińskich, park Żeromskiego. Podziemne tunele metra w żaden sposób nie pogorszyły walorów rekreacyjnych tych terenów. (...) Jeśli przedsięwzięcie w danym wariancie miałoby zagrażać środowisku, można spodziewać się, iż w decyzji środowiskowej najprawdopodobniej wskazany będzie do realizacji inny wariant.” wyniki zakończonych 10 marca konsultacji mają być znane dopiero za półtora roku. Paweł Łacheta
Koronawirus zepchnął w cień sprawę przebiegu Kolei Dużych Prędkości przez Łódź. Do projektu zgłoszono ponad 30 tys. uwag. Interweniowali też posłowie.

Interpelację w sprawie zaproponowanego, przy okazji budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie, koło Grodziska Mazowieckiego, przebiegu KDP w rejonie Łodzi, napisała do ministerstwa infrastruktury łódzka posłanka PO Małgorzata Niemczyk. Pod koniec marca odpowiedzi udzielił jej wiceminister Marcin Horała. Wynika z niej, że zaproponowane przebiegi linii kolejowych w ramach KDP nie są jeszcze przesądzone i będą zależeć od wyniku konsultacji społecznych. Ewentualne nowe wersje – a to dotyczy właśnie Łodzi – będą poddane kolejnym konsultacjom na szczeblu gminnym.

„W przypadku linii Y, pod uwagę brane są również rozwiązania koncepcyjne opracowane przed kilkoma laty w ramach studium wykonalności realizowanego przez PKP PLK” – uspokaja minister Horała.

Jednak w dalszej części pisma do poseł Niemczyk tłumaczy, że nowy wariant KDPprzez Konstantynów Łódzki w porównaniu z tym z 2013 r. przez Retkinię daje możliwość włączenia Konstantynowa do systemu transportu kolejowego. Horała pisze, że tunel KDPw nowym wariancie rozpoczynałby się w rejonie ul. Saperów na Zdrowiu i byłby wiercony pod ulicami Konstantynowską i Zieloną, co minimalizuje problemy z własnością gruntów i kłopoty z pracami pod budynkami w Śródmieściu.

Zdaniem ministra skutki budowy tunelu będą niemal niezauważalne dla jakości życia w Łodzi. Pisze w liście:„Jako analogię można tu przedstawić infrastrukturę metra w Warszawie – tunele metra przebiegają w bezpośrednim sąsiedztwie cennych przyrodniczo i rekreacyjnie obszarów parkowych: Ogród Saski, park Krasińskich, park Żeromskiego. Podziemne tunele metra w żaden sposób nie pogorszyły walorów rekreacyjnych tych terenów. (...) Jeśli przedsięwzięcie w danym wariancie miałoby zagrażać środowisku, można spodziewać się, iż w decyzji środowiskowej najprawdopodobniej wskazany będzie do realizacji inny wariant.” wyniki zakończonych 10 marca konsultacji mają być znane dopiero za półtora roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Co z tunelem Kolei Dużych Prędkości do Łodzi? Ministerstwo odpowiada posłance - Express Ilustrowany

Wróć na konstantynowlodzki.naszemiasto.pl Nasze Miasto